Procedura de Reclamații

Această procedură de plângere a fost întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 89/2012 Coll., Codului civil și Legii nr. 634/1992 Coll., Legea Protecției Consumatorului, cu modificările ulterioare (denumită în continuare „Legea”) și se aplică Bunurilor de consum (denumite în continuare „Bunurile”), pentru care se exercită drepturile Cumpărătorului de răspundere pentru vicii. în perioada de garanție (denumite în continuare „Reclamații”).

Consumator este orice persoană care, în afara sferei activității sale de afaceri sau în afara sferei exercitării independente a profesiei sale, încheie un contract cu un antreprenor sau se ocupă în alt mod cu acesta.

Vânzător eu Ing. Roman Škorňák, cu sediul social la K Nadjezdu 2, 720 00 Ostrava - Hrabová, Republica Cehă, Număr de identificare personală / IČO /: 654 75 054, Număr de identificare fiscală / DIČ /: CZ7106165550, înscris în Registrul Comerțului al orașului Ostrava. Ing. Roman Škorňák este o persoană care acționează în sfera afacerii sale sau a altei activități antreprenoriale la încheierea și îndeplinirea contractului. Este un antreprenor care, direct sau prin alți antreprenori, furnizează Cumpărătorului produse sau prestează servicii.

Clientul magazinului nostru online este fie Consumatorul Cumpărător, fie Cumpărătorul care acționează în sfera afacerii sale sau a altei activități antreprenoriale la încheierea și îndeplinirea contractului.

DEFECTE ALE BUNURILOR

Vânzătorul răspunde consumatorului că articolul nu are defecte la primire. În special, vânzătorul este responsabil față de consumator că, la momentul în care consumatorul a preluat,

SITUAȚIE DEFECTUOASĂ

În cazul în care articolul nu prezintă caracteristicile menționate mai sus, consumatorul poate solicita și livrarea unui articol nou fără defecte, cu excepția cazului în care acesta este disproporționat din cauza naturii defectului, dar dacă defectul privește doar o parte a articolului, consumatorul poate solicita doar înlocuirea piesei; dacă acest lucru nu este posibil, acesta se poate retrage din contract.

Cu toate acestea, dacă acest lucru este disproporționat din cauza naturii defectului, în special dacă defectul poate fi remediat fără întârzieri nejustificate, consumatorul are dreptul de a remedia defectul în mod gratuit.

Consumatorul are dreptul de a livra un articol nou sau de a înlocui o piesă chiar și în cazul unui defect remediabil, dacă nu poate folosi articolul în mod corespunzător din cauza reapariției defecțiunii după reparație sau din cauza unui număr mai mare de defecte. În acest caz, consumatorul are și dreptul de a se retrage din contract.

În cazul în care consumatorul nu se retrage din contract sau nu își exercită dreptul de a livra un articol nou fără defecte, de a înlocui piesa acestuia sau de a repara articolul, acesta poate solicita o reducere rezonabilă. Consumatorul are dreptul la o reducere rezonabilă chiar dacă vânzătorul nu poate livra un nou articol fără defecte, înlocuiește piesa acestuia sau repara articolul, precum și dacă vânzătorul nu remediază situația într-un termen rezonabil sau dacă aranjarea unei remedii ar determina consumatorului dificultăți considerabile.

Dreptul de executare defectuoasă nu aparține cumpărătorului, dacă cumpărătorul a știut înainte de preluarea lucrului că lucrul are un viciu, sau dacă cumpărătorul a cauzat el însuși defectul.

TERMENELE LIMITĂ

Consumatorul are dreptul de a exercita dreptul la un defect care apare la bunurile de consum în termen de douăzeci și patru de luni de la primire. Dacă defectul devine evident în termen de șase luni de la primire, articolul este considerat a fi defect în momentul primirii.

Perioada de garanție începe la primirea Bunurilor de către Client. Perioada de garantie pentru Cumparatorul Consumator este de 24 de luni, insa pentru Cumparatorul care actioneaza in sfera afacerii sau a altei activitati antreprenoriale la incheierea si indeplinirea contractului, perioada de garantie este de numai 12 luni. Perioada de garanție se prelungește cu timpul pentru care Bunurile au fost reparate în garanție. În cazul unui schimb de Bunuri, începe să curgă o nouă perioadă de garanție.

ALTE

Răspunderea vânzătorului pentru defecte nu se aplică uzurii cauzate de utilizarea normală a acestuia. Utilizarea obișnuită a hainelor, pantofilor și a altor accesorii de modă, de exemplu, este uzura sau deteriorarea crampoanelor de prindere, a călătoriei și a mecanismelor de prindere (FERMOARE, catarame, cleme, bucle). Răspunderea vânzătorului pentru defecte nu se aplică în cazul deteriorării mecanismelor cauzate de prinderea, închiderea, deschiderea lor incorectă, necorespunzătoare sau puternică, adică deteriorarea prin ruperea cusăturilor, alunecarea sau ruperea materialului etc. tocurile tălpii prin alunecare incorectă a încălțămintei. , uscarea rapidă a încălțămintei din piele la încălzire, nerespectarea curățării și ungerii regulate cu echipament de protecție din piele etc. În cazul în care un astfel de defect nu a fost raportat și raportat vânzătorului imediat după ce clientul a preluat comanda (adică prin verificarea mărfii de către client la livrare), se consideră că defectul este cauzat de utilizarea necorespunzătoare sau. este uzura unui lucru de utilizare normală.

În plus, răspunderea vânzătorului pentru defecte nu se aplică articolelor vândute la un preț mai mic pentru un defect pentru care s-a convenit un preț mai mic, pentru un articol folosit pentru un defect corespunzător gradului de utilizare sau uzură pe care l-a avut articolul la preluare. de către cumpărător, sau dacă rezultă din natura articolului.

La cererea consumatorului, Vânzătorul este obligat să furnizeze consumatorului o confirmare scrisă a obligațiilor care decurg din executarea defectuoasă în măsura prevăzută de lege (cartul de garanție). Daca natura lucrului o permite, este suficient sa elibereze Cumparatorului o dovada de cumparare care sa contina datele (factura) in locul cardului de garantie, care trebuie sa contina datele ca card de garantie. Cardul de garantie trebuie sa contina numele si prenumele, numele sau denumirea Vanzatorului, numarul de identitate, sediul social, daca este persoana juridica, sau domiciliul, daca este persoana fizica. Dacă se oferă o garanție mai lungă decât cea legală, Vânzătorul va specifica condițiile și întinderea extinderii garanției în certificatul de garanție.

Consumatorul are dreptul de a se retrage din contract în toate cazurile prevăzute de lege. Retragerea este efectivă față de Vânzător din momentul în care acestuia îi este transmisă declarația Cumpărătorului privind retragerea din contract, dacă sunt îndeplinite toate condițiile legale necesare. În cazul retragerii din contract, contractul se reziliază de la început și părțile sunt obligate să restituie tot ce au furnizat în baza acestuia. În cazul rezilierii contractului din cauza exercitării drepturilor care decurg din răspunderea pentru vicii, Cumpărătorul returnează prestația furnizată de Vânzător, numai în măsura în care este posibil în mod obiectiv în situația dată.

TRATAREA RECLAMAȚIILOR

În situația în care Cumpărătorul își exercită dreptul de a cere înlăturarea defectelor bunurilor prin reparație și în cardul de garanție, în scopul reparațiilor în garanție a Bunurilor, întreprinzătorul desemnat este diferit de Vânzător, al cărui sediu social sau loc. de afaceri se afla in acelasi loc ca si in cazul Vanzatorului sau in cel mai apropiat de Cumparator.Cumparatorul isi exercita dreptul la reparatie in garantie la intreprinzatorul specificat in cardul de garantie. Aceste informații pot fi găsite în documentul care înlocuiește cardul de garanție.

Cumpărătorul are dreptul de a solicita reparații în garanție la centrele de service autorizate, a căror listă este atașată documentației pentru Bunuri, sau Vânzătorul o va comunica la cererea Cumpărătorului.

Reclamațiile, inclusiv înlăturarea defectelor, trebuie soluționate fără întârzieri nejustificate, în cel mult 30 de zile de la data reclamației, cu excepția cazului în care Vânzătorul și Cumpărătorul convin asupra unei perioade mai lungi. După expirarea acestui termen, Cumpărătorului i se acordă aceleași drepturi ca și cum ar fi o încălcare materială a contractului.

Perioada de soluționare a reclamațiilor se suspendă în cazul în care vânzătorul nu a primit toate documentele necesare soluționării reclamației (părți de marfă, alte documente etc.). Vânzătorul este obligat să ceară documente suplimentare de la cumpărător în cel mai scurt timp posibil. Termenul se suspenda de la aceasta data pana la livrarea documentelor solicitate de catre cumparator.

În situațiile în care este necesară trimiterea Bunurilor către Vânzător sau centru de service, Cumpărătorul, în interes propriu, păstrează Bunurile ambalate într-un material de ambalare adecvat și suficient de protectiv, care îndeplinește cerințele de transport al Bunurilor fragile, inclusiv toate accesoriile și mărcile. expediere cu simboluri adecvate.

Centrul de service va cere cumpărătorului să preia bunurile reparate după ce reclamația a fost soluționată corespunzător.

Dreptul de a pretinde garanția expiră în cazul asamblarii neprofesioniste sau punerii în funcțiune neprofesionale a Bunurilor, precum și în cazul manipulării neprofesionale, adică mai ales la utilizarea mărfii în condiții care nu corespund parametrilor specificați în documentație.

În timpul oricărei vizite la tehnicianul de service la cumpărător, este necesar să se întocmească un raport privind defectele detectate și forma eliminării acestora. Fără un astfel de protocol, vizita unui tehnician de service nu este luată în considerare.

În cazul retragerii din contractul de cumpărare sau acordării unei reduceri la prețul de cumpărare, plata aferentă este returnată Cumpărătorului prin virament într-un cont bancar sau predată în numerar la casieria de la sediul social al companiei sau la unul dintre stabilimente.

SOLUȚIONAREA LITIGIILOR DE CONSUM ÎNTRE VÂNZĂTOR ȘI CUMPĂRĂTOR

În cazul în care între Vânzător și Cumpărător apare o dispută de consum în urma contractului de cumpărare sau a contractului de furnizare de servicii, care nu poate fi rezolvată de comun acord , Cumpărătorul poate depune o propunere de soluționare extrajudiciară a unei astfel de un litigiu la o soluționare extrajudiciară desemnată a litigiilor de consum.

Autoritatea Cehă de Inspecție Comerțului Inspectoratul
Central - Departamentul ADR
Štěpánská 15
120 00 Praga 2

E- mail: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz

Cumpărătorul poate utiliza, de asemenea, platforma online de soluționare a litigiilor creată de Comisia Europeană și disponibilă la: https://ec.europa.eu/consumers/odr/ .

Dispoziții finale

Aceste reguli de reclamație intră în vigoare la 2.5.2022. Ne rezervăm dreptul de a face modificări în procedura de reclamație.